středa 3. srpna 2016

Čas mezi námi

Recenze: Čas mezi námi

Dnes jsem se rozhodla, že vám představím knihu, kterou jsem četla již před půl rokem. Jelikož mi přišla jako takové letní odpočinkové čtení (pro holky), chci vám o ní něco napsat. Autorkou je Tamara Ireland Stone a je to její zatím první a jediná tvorba, co se dostala mezi širokou veřejnost v češtině. Kniha má název Čas mezi námi.

Podmětem pro napsání této knihy byla otázka, na kterou se Tamary jednoho dne zeptal její manžel: „Kdyby sis mohla vybrat nějakou nadpřirozenou vlastnost, která by to byla?“ a Tamara bez váhání odpověděla „Cestování časem“. A právě cestování časem se stalo hlavním tématem této knížky.

Hlavními hrdiny knihy jsou Anna, která žije v roce 1995 kousek od Chicaga a Bennett, který se nachází v San Franciscu v roce 2012. Tito dva mladí středoškoláci se do sebe postupem času zamilují, ale jak je to možné, když je mezi nimi tak velká časová i prostorová vzdálenost? ...Bennett dokáže překonávat jakékoliv časové i prostorové vzdálenosti. Zdálo by se to jako poklidný, bezproblémový příběh, kterých jsou plné dívčí knihovny,jenže to není tak jednoduché Bennett ví, že i kdyby se snažil a chtěl, tak nikde nezůstane dlouho. To je příčinou, že s nikým nechce navazovat kontakty, vyjímkou není ani Anna. Avšak postupem času se do sebe navzájem zamilují, Anna postupně odhaluje Bennettovo tajemství a Bennett se snaží vymyslet jak zůstat s Annou, jenže čas je neúprosný. Rozdělí je čas na vždy, nebo Bennett na něco přijde? ...To už vám nebudu prozrazovat.

Příběh začíná pohodově a bezproblémově, jenže pak přijde pár ran, které vše ztíží. Kniha začne být napínavá tak od půlky a až do konce nám nedá pokoj. Má otevřený konec což naznačuje, že bychom mohli sehnat i druhý díl, ale ten si můžeme přečíst jen v angličtině, jelikož nakladatelství se rozhodlo pokračování v češtině nevydat. Jediné co mi na knize dost vadilo bylo až neuvěřitelné množství pravopisných chyb (v každé knize se může pár překlepů najít, ale toto byl opravdu extrém), přesto to mé pozitivní hodnocení moc neovlivnilo, jelikož za to autorka nemůže.
Pokud jste knihu četli také a máte jiný či stejný názor, nebo by jste se na něco chtěli zeptat, tak určitě komentujte😄.