neděle 11. září 2016

Kečupová mračna

Dnes tu pro vás mám recenzní výtisk od Knih Dobrovský, jedná se o knihu Kečupová mračna, kterou napsala spisovatelka Annabel Pitcher. Tento titul má řadu svých odpůrců i zastánců a tak jsem se rozhodla, že si ho musím přečíst také a udělat si na něj vlastní názor.

Kniha vypráví příběh Zoe, která udělala něco hrozného, chcete vědět co je na tom nejhorší? Ono jí to prošlo! A právě to co Zoe udělal se dozvíme z dopisů, které píše Stuartu Harrisovi, vrahovi čekajícího na smrt v cele mrti v Texasu. Proč právě jemu? Protože jen on ji může pochopit. Udělala snad šestnáctiletá Zoe něco tak strašného, že nikdo jiný by ji nepochopil? Dokážete ji pochopit?

Neví to nikdo jen vy, Zoe a pokud bude mít štěstí Stuart a stihne dočíst všechny dopisy, tak i on. Je to takové vaše tajemství a já vám k tomu mnoho říci nemohu, aby jste knihu četli s takovým napětím jako já.
Zoe někoho zabila, ale koho, proč a jak? Tato kniha je plná otázek, takže ji budete chtít co nejrychleji přečíst a na všechny ty nezodpovězené "Proč? Jak? Koho?" se dozvědět odpovědi. Při čtení se budete snažit uhádnou, co se vlastně stalo a jak se to stalo.
Kniha ale nespadá do žánru detektivek, nýbrž do žánru yongadult a za to také získala cenu v roce 2013 Waterstones Children's Book Prize. Takže pokud jste milovníkem tohoto žánru, tak si knihu určitě přečtěte!

Mně naprosto vyhovuje, když je kniha psaná formou dopisů a to jsem v tomto titulu našla, jelikož je téměř celý dělaný touto formou. Také bych řekla, že nesmí chybět přímá řeč a ta je zde též hojně zastoupena. Nechci říci, že jen tyto dva faktory ovlivnily mé kladné hodnocení, ale rozhodně k tomu z velké části přispěly.
Dalším plusem pro tuto knihu je vizuální pojetí, nejvíe se mi na celém designu knihy líbí nápad ozdobit ořízku ptáčky. Vím, že se říká nesuď knihu podle obalu, ale zde to bylo opravdu obtížné.
Knize bych dala 80%, jelikož mi přišel trošku otevřený konec a myslím, že ne každému čtenáři může vyhovovat obtížná situace v rodině, která je v knize popsána. Ale jak se říká, život je krutý a to je zde naprosto vystiženo.

Mé hodnocení: 80%
Originální název: Ketchup clouds
Žánr: Youngadult, Pro děti a mládež
Počet stran: 272
Nakladatelství: Slovart
Rok vydání (ČR): 2015

Knihu zakoupíte zde.

Chtěla bych zde moc poděkovat Knihy Dobrovský, za poskytnutí recenzního výtisku.

Dole zanechte komentáře, jelikož ty mi vždy vykouzlí úsměv na tváři. :-)

4 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Knihu jsem četla a moc mile mě překvapila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuto knihu si brousím zuby už pěkně dlouho, tak snad si ji brzo pořídím :) A ta obálka je parádní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si knihu přečti a udělej si na ni také vlastní názor :)

      Vymazat